مهندس سید جعفر تشکری هاشمی با بیان این مطلب اظهار کرد: در خط 1 سامانه اتوبوسهای BRT با حجم انبوه مسافران مواجه هستیم که با تبدیل تمام اتوبوسهای این خط به اتوبوسهای دوکابین قادر خواهیم بود که ضمن افزایش ظرفیت ناوگان، خدمات رسانی مناسبتری به شهروندان ارایه دهیم.
وی افزود: همچنین در خط 10 سامانه اتوبوسهای تندرو که حد فاصل دانشگاه علوم تحقیقات از خیابان سیمون بولیوار تا میدان آزادی احداث شده، شاهد استقبال بسیار خوب شهروندان بودهایم که در راستای خدمات رسانی بهتر در این خط نیز تعداد اتوبوسهای دوکابین افزایش قابل توجهی یافته است.
به گزارش تهران سما، معاون شهردار تهران در ادامه با بیان اینکه سالانه هزار دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی پایتخت مستهلک میشود و باید اتوبوسهای جدید جایگزین این تعداد شود گفت: متاسفانه از محل اعتبارات و سهمیه امسال حتی یک دستگاه اتوبوس جدید از سوی دولت تحویل داده نشده و همچنین یارانه بلیت اتوبوسرانی نیز پرداخت نشده است.
وی تاکید کرد: در چنین شرایطی، شهرداری تهران تمام تلاش خود را میکند تا علیرغم عدم پرداخت یارانه بلیت از سوی دولت، مجموعه اتوبوسرانی سرپا بماند و خدمات رسانی به شهروندان با وقفه و خلل مواجه نشود اما در هر صورت عدم تحقق اعتبارات مصوب و همچنین عدم واگذاری اتوبوسهای جدید از سوی دولت مشکلات زیادی را برای این مجموعه ایجاد کرده است.
تشکری هاشمی ابراز امیدواری کرد که برای جلوگیری از حاد تر شدن وضعیت ترافیک و خدمات رسانی مناسب ناوگان حمل و نقل عمومی به شهروندان، حمایتهای جدی و عملی از سوی دولت صورت گیرد و اعتبارات مصوب و قانونی هرچه سریعتر محقق شود .
وی در پایان از شهردار تهران و شورای اسلامی شهر تهران که منابع لازم را در اختیار معاونت حمل و نقل قرارداده تا اتوبوسهای باکیفیت را با هزینه شهرداری خریداری و در اختیار مردم بگذارند تشکر و قدردانی کرد.